Wednesday, January 26, 2022

Belum Tentu Lagi!

 

Baru2 ini seorang teman datang duduk berhadapan meja dengan sahaya, dalam jarak lebih kurang 3 meter. Sembang punya sembang, terkeluar kata-katanya, "Orang lain saya tak tahu le, tapi saya dan keluarga saya tak de le apa-apa. Ok je."


Sahaya pun terfikir... Nak share ke tak share ni?.....hmmm... sharing je lah.


Lalu kata sahaya, "Berat jugak hati saya nak bercerita. Tapi manalah tau kot2 ada manfaat untuk masa2 akan datang. Jadi, saya cerita ja lah. Sebenarnya sejak bulan 9 tahun lepas, ada dalam 12 orang yang asalnya cakap (atau tulis di media sosial) lebih kurang macam yang dicakap tadi tu la. Tapi lepas tu, depa datang minta saya usaha doa n rawat. Termasuklah salah seorangnya kawan kita di sini sendiri (nama tak disebut - semua ada 3 orang tapi seorang je yang saya saksikan cakap macam tu)."


Terus dia terdiam, dalam dok rancak bersembang tu. Sahaya tengok dia, dia tengok sahaya. Lepas tu, kami sama2 tergelak.


Sambung sahaya, "Jangan la takut. Insya-Allah tak dak apa-apa aih. Kita usaha dan tawakkal kepada Allah."


Teman sahaya itu pun minta diri dan berlalu pergi menuruni anak-anak tangga.

 

Januari 2022

No comments: