Sunday, December 10, 2023

Meminjam Kata2 dan Penulisan untuk Berdakwah

 

ZA MENULIS : Saya selalu ikut syarahan ustaz dan tulisan ustaz dalam Youtube. Saya rasa macam masuk dalam hati.


Salah tak ustaz, terkadang-kadang saya meminjam kata-kata dan tulisan ustaz.. apabila ada la sikit sikit perbincangan dengan kawan-kawan.. saya takut juga.. takut juga satgi orang ingat kita pandai ka atau takut saya sendiri ni memandai-mandai ka. Sebenarnya saya tak pernah pun secara peribadi jumpa ustaz tapi dalm hati kita cuma nak share dan memperbetulkan kesalahfahaman orang.. pada pandangan saya la. Selalu saya kata : “Pernah dengar seorang uztaz kata..macam ni...”. Dalam perbincangan saja, bukan mengajar..


JAWAPANNYA : Alhamdulillah. Syukur. Ya, saya tahu Tuan ZA memang antara orang lama. Tahniah dan terima kasih. Mana2 perkongsian sahaya yang bermanfaat, sangat bagus untuk dipanjangkan kepada saudara2 kita yang lain. Insya-Allah ada rezeki kita jumpa. Ya, niat tuan berdakwah tu bagus dan caranya pun beradab.


Sekadar perkongsian pengalaman – Memang ada orang yang saya belum pernah jumpa atau sangat jarang jumpa, tapi rajin ikuti perkongsian2 saya (penulisan dan video kuliah)... masa berjumpa tu, saya tengok ada sedikit-sebanyak cara bercakap dan isi percakapan tu macam saya. Nampak memang tekun mengikuti walaupun dari jauh.


9/12/23


No comments: