Tuesday, March 7, 2023

Peringatanku Tanda Kasihku

 

Peringatanku percuma.

Tidak semua yang kukenal

mampu aku ingatkan pada setiap hari.

Maka jika sampai tazkirahku kepadamu,

ertinya engkau antara yang Allah pilih

untuk aku ingat padamu.

Melaluimu

Allah membuka ruang kasih sayang-Nya

dan pahala-Nya kepadaku.


Sebenarnya

aku sedang mengingatkan diriku sendiri

kerana aku selalu alpa, malas dan degil.

Aku kongsikan denganmu

supaya jika ada manfaatnya

dapatlah sama2 kita ambil.


Dakwahku percuma.

Aku tidak meminta balasan.

Aku tidak mengharapkan

sesuatu pulangan daripadamu.

Hanya Allah sahajalah yang membalasku.

Tambahan pula

aku melakukannya kerana cinta kasih.


Pada hakikatnya bukan kerjaku,

kerja Allah belaka.

Dia yang mengingatkan aku dan kamu.

Dia yang memilih aku dan kamu.

Dia yang menggerakkan aku dan kamu.


5/3/23

No comments: