Sunday, March 12, 2023

Komen2 kepada Apabila Suami Isteri Saling Meninggi Suara

 

Penulisan saya bertajuk "Apabila Suami Isteri Saling Meninggi Suara" https://alexanderwathern.blogspot.com/2023/03/apabila-suami-isteri-saling-meninggi.html mendapat komen2 sebagaimana di bawah :


Axxxxxxxxxxxxx Axxxxxxxxxxxxx menulis :

Jika cuaca buruk, petir, guruh melanda.... disarankan tutup semua suis terutama suis utama... 100% selamat alatan eletrik... ibarat nya....


Rxxxx Ixxxxx menulis :

Assalamualaikum. Saya bukan niat nak buka keaiban. Saya nak share pengalaman. Dulu saya gaduh dengan isteri memang besar. Isteri degil. Dah kes polis, saya pukul. Dah kena kaunseling di pejabat agama.


Tapi, prinsip saya, kita suami ni apa keadaan sekali pun jangan sebut perkataan cerai. Saya tak pernah bercerai.


Apa nak buat ? Saya minta tukar tempat kerja, 70 km dari rumah. Saya cari Ustaz (Abu Zulfiqar) Alexanderwathern. Dan pengajian tasawuf saya 5 tahun hingga khatam melalui YouTube.


Mungkin... personaliti saya ni askar, saya anak askar, maka saya agak ekstrim sehingga semua orang menjauhi saya.


Kini tak lagi. Kelmarin saya bawa keluarga bercuti di Kg. Agong, Penang. (Ketika) isteri saya sedang bergambar bersama adik perempuan saya, ada 2 orang, saya tak kenal nak bergambar dengan saya. Saya mengelak.


Ustaz... biasanya bila kita mendalami tasawuf ini, rezeki makin bertambah, dengan izin Allah. Terima kasih ilmu yang ustaz berikan.

No comments: