Saturday, March 4, 2023

Cerita Kita Diulangnya kepada Kita?

 

Ada suatu hal yang membuatkan saya terfikir. Mungkin saya seorang sahaja yang terperasan, atau mungkin juga ia berlaku kepada saya seorang sahaja. Wallahua'lam.


Akhir2 ini (dalam setahun ini), selalu saya alami situasi yang mana orang2 mengulang cerita atau kata2 yang sama kepada saya, tetapi cerita/kata2 itu sebenarnya mereka dapatkan daripada saya sebelumnya. Malah mereka bercerita itu seolah-olah saya zero tahu akan cerita atau kata2 itu.


Jika berlaku melibatkan seorang dua dan sekali dua, mungkinlah biasa2 sahaja. Tetapi apabila melibatkan beberapa orang dan antara orang2 itu ada yang beberapa kali... maka saya pun terasa macam peliklah. Orang2 itu pula bukanlah orang2 tua yang kot2lah sebahagiannya ada mengalami masalah sedikit kurang ingatan. Wallahua'lam.


4/3/23

No comments: