Sunday, August 21, 2022

Mimpi Terbuang Air Ketika Memandu

 

Orang yang bertanya : Saya bermimpi sedang memandu kereta. Di dalam kereta itu ada keluarga saya. Kami dalam perjalanan menuju ke suatu tempat. Kalau tak salah tempat tu ialah rumah kami sendiri. Tiba2 saya terbuang air besar di dalam seluar. Saya terpaksa menahan kerana macam ada yang hendak terkeluar lagi. Kami berharap biarlah sempat sampai ke destinasi lebih dahulu. Ada maksudkah mimpi ini?


Sahaya : Bila tuan bermimpi tu?


Orang yang bertanya : Semalam ustaz (Sabtu).


Sahaya : Baik. Nanti saya cuba "renung2kan" tafsirannya.


Beberapa minit kemudian...


Sahaya : Sefaham saya, mimpi tuan itu bermaksud dalam bulan ini tuan telah terpaksa mengeluarkan wang yang banyak untuk urusan keluarga sehingga hampir2 habis semuanya. Dan sekarang tuan dan keluarga sedang berusaha keras agar dapat bertahan dalam satu minggu ini (kerana bagi kebanyakan orang, gaji mereka akan keluar pada hujung minggu depan). Insya-Allah sempat sampai.


Orang yang bertanya : (Dibacanya beberapa jam kemudian) Betul maksud mimpi tu ustaz. Terima kasih.


21/8/22

No comments: