Tuesday, October 27, 2020

Nak Tahu Salasilah Tarekat Ghazaliyah

 

Albito Alburito https://www.facebook.com/albito.burito menulis :

Assalamualaikum... saya ada soalan... adakah tuan pengamal tarekat Ghazaliyyah... bagaimana saya ingin mengetahui lebih lanjut salasilah tarekat ini?


Jawapan :

Wlksm Tuan Albito Burito. Ya, saya pengamal Tariqah Al-Ghazaliyyah.

Penerangan tentang salasilah tarekat ini menuarut ADABnya biasa dibuat dalam MAJLIS PENERANGAN ringkas tentang Tariqah Al-Ghazaliyyah. Penerangan ringkas tentang tarekat ini biasanya dibuat jika ada permintaan daripada orang2 yang berminat untuk sekadar tahu atau untuk bertarekat Ghazaliyah. Majlis penerangan ringkas itu lebih kurang 2 jam, menurut kelapangan pihak Tariqah Al-Ghazaliyyah. Majlis penerangannya adalah secara PERCUMA, sama ada para pendengar berminat untuk bertarekat Ghazaliyyah ataupun sekadar untuk tahu sahaja, tiada masalah. Sekiranya tuan ada terbaca atau mendengar tentang salasilah tarekat ini di luar daripada majlis penerangan ringkas, hal itu adalah bonus untuk tuan.


Di sini ada sedikiiit maklumat tentang salasilah Tarekat Ghazaliyah :

https://web.facebook.com/abuzulfiqaralamsyari/posts/maulana-asri-bicara-tariqat-tasawufseorang-sahabat-meminta-sahaya-menonton-sebua/1064414553595844/?_rdc=1&_rdr


atau di sini :

http://alexanderwathern.blogspot.com/2016/09/maulana-asri-bicara-tariqat-tasawuf.html


Abu Zulfiqar Al-Amsyari

26 Oktober 2020

No comments: