Friday, June 7, 2024

Lebih Aman Dunia Tanpa Vaires V6

 

Vaires V6 ialah 6 Vaires Dalaman agama dan umat Islam yang dikenali juga sebagai Vaires 6 Beradik. Vaires V6 ini merosakkan dan melemahkan agama dan umat dari dalam. Vaires2 itu ialah :


V6 1 – Ajaran Ahmediyeh Qadiyeni

V6 2 – Ajaran Anti-Hadis

V6 3 – Ajaran Syeeah terutamanya Rafeedeh

V6 4 – Ajaran Selfie Wehbee

V6 5 – Ajaran SIPLIS (Sekularisme, Liberalisme, Pluralisme dll)

V6 6 – Ajaran2 yang bermasalah (falsafah, jabbariyah, hasyasyin, batiniyah, muktazilah, qadariyah, ajaran2 sesat, aqidah tajsim, aqidah syubhat, ajaran wahniyah, ajaran reka2 sendiri, ajaran2 topeng, dan seumpamanya)


Yang kita tolak daripada ajaran2 tersebut HANYALAH hal2 yang salah, yang lemah dan yang melemahkan agama dan umat sahaja, manakala hal2 yang betul, yang kuat dan yang menguatkan agama dan umat daripada semua itu tidak pernah kita tolak. Fahamilah betul2.


Dalam pegangan kami, tidak ada unsur2 mana2 ajaran2 Vaires V6. Kami tolak keenam-enamnya. Kami tidak pilih2. Janganah ajak kami untuk mengecualikan walau salah satu.


Tersenyum juga kita apabila kadang2 penganut ajaran V6 3 mengajak kita membendung ajaran V6 4. Maka akan ternampaklah seakan2 ajaran V6 3 itu benar. Dan apa pula penganut ajaran V6 4 yang mengajak kita untuk membendung ajaran V6 3. Maka akan ternampaklah seolah-olah ajaran V6 4 itu benar. Padahal kedua2nya sama sahaja. Kedua2nya pun kita usaha dan ikhtiar hendak membendungnya.


Yakinlah, agama dan umat Islam akan lebih aman, lebih selamat, lebih bersatu-padu dan lebih maju tanpa vaires V6. Cubalah bayangkan sebentar jika keenam2 vaires V6 itu tidak ada dalam dunia ini....... amaaaannn sahaja hidup ini, insya-Allah.


7/6/24

No comments: