Monday, November 21, 2022

Tafsir Mimpi Budak Mengaku Nabi

 

Assalamualaikum ustaz... Mohon pencerahan sikit ustaz tentang mimpi. Saya nak tanya, di dalam mimpi kita, boleh atau tak makhluk lain menyerupai Rasullullah?? Contohnya jin dan syaitan mengaku diri sebagai Rasullullah?? Sebab semalam saya ada bermimpi bertemu dengan seorang budak lelaki. Dalam mimpi tu budak tu memperkenalkn diri dia sebagai Nabi kita. Tu yang dalam mimpi tu saya jadi confius. Mohom pencerahan ustaz.


JAWAPANNYA :

Waalaikumussalam.

1. Makhluk lain tidak boleh MENYERUPAI Rasulullah.

2. Jin dan syaitan boleh MENGAKU DIRI sebagai Rasulullah. Malah mengaku sebagai Allah pun boleh. Saya pernah merawat murid perempuan kerasukan di sekolah xxx xxxx lama dulu. Jin tu siap mengaku, "Akulah Allah Yang Maha Esa." Saya jugak pernah rawat satu orang perempuan dewasa. Jin tu mengaku, "Akulah Rasulullah." Dan saya pernah tonton satu kuliah Ustaz Ismail Kamus. Dia ceritakan tentang satu mimpi yang di dalam mimpi tu ada orang asli bercawat memegang sumpit. Apabila ditanya, orang asli itu berkata, "Saya Nabi Muhammad."

Wallahualam.


(*Saya pernah menulis tentang pengalaman mursyid saya bertemu dengan seorang yang berjubah berserban yang mengaku sebagai Rasulullah SAW, bapanya Abdullah, ibunya Aminah, dan banyak persoalan lain yang diiyakan oleh si makhluk. Lalu sang mursyid "jurus" dengan zikrullah, berdesup macam The Flash makhluk itu lari (terbang?).


14/11/22


No comments: