Wednesday, December 29, 2010

SJ - Buku Tentang Tabut

PERTANYAAN:
Assalamualaikum...

Terima kasih kerana sudi menjadi sahabat saya di rangkaian Facebook ini. Saya terjumpa alamat anda pun melalui blog anda. Saya begitu meminati blog penulisan anda.

Sudah lama saya dan suami mencari kupasan lengkap tentang tabut. Tapi belum pun dijumpai di pasaran.

Adakah saudara mempunyai buku tersebut? Atau saudara boleh memnbantu saya dan suami utk mendapatkan buku tersebut.

wassalam..


JAWAPAN:
Wlskm Siti Fatimah.

Terima kasih kembali. Setakat ini, saya belum jumpa sebarang buku yang membicarakan tentang tabut secara panjang lebar. Saya menulis tentang tabut di blog (http://myalexanderwathern.blogspot.com/) itu pun berdasarkan kajian sendiri sahaja.

Tapi mungkin ada buku2 luar negeri (berbahasa Inggeris), cuma di pasaran negara kita tak ada kot. WaAllahua'lam.


Abu Zulfiqar
29 Disember 2010
23 Muharram 1432

*Kebetulan tabut jadi popular dalam bulan ini memandangkan sudah dua kali filem "Indiana Jones : Raiders of The Lost Ark" di televisyen.

No comments: