Wednesday, June 6, 2018

Doa pada Februari 2018


Ya Allah. Engkaulah satu-satunya Tuhan. Tidak ada Tuhan selain Engkau. Engkaulah yang menciptakan langit dan bumi,  yang menjadikan seluruh makhluk dan alam ini, yang memberikan kami kehidupan, angota badan dan rezeki.

Kami memohon kepada-Mu ya Allah,
Kurniakanlah kepada kami kekuatan untuk melaksanakan segala amanah yang diberi. Cemerlangkanlah kami dalam segala pekerjaan dan tugasan kami. Jadikanlah kami orang-orang yang bermanfaat di dunia ini dan di akhirat nanti.

Sihatkan dan kuatkanlah rohani dan jasmani kami.
Baikkanlah pemikiran, perkataan dan perbuatan kami.

Ya Allah ya Zal Jalali wal Ikram,
Pilihlah kami agar kami mencintai-Mu dan Kitabullah, mencintai Rasul-Mu dan as-sunnah, mencintai ilmu pengetahuan dan mencintai segala amal kebajikan yang indah-indah.

Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim,
Ampunkanlah segala dosa-dosa kami, ampunkanlah dosa orang-orang tua kami, dosa guru-guru kami, juga dosa seluruh kaum muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat, sama ada yang masih hidup mahupun yang sudah meninggal dunia.

Jadikanlah kami orang-orang yang taat kepada-Mu. Jadikanlah kami orang-orang yang cinta dan rindu kepada-Mu, wahai Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


*Doa ini telah dibaca oleh Abu Zulfiqar dalam satu majlis pada bulan Februari 2018 yang lalu. Sebahagian daripada hadirin majlis itu ialah orang-orang bukan Islam.



No comments:

Anda mungkin meminati:

Related Posts with Thumbnails