Tuesday, March 19, 2024

Tafsir Mimpi Payung Bersarung Putih

 

Assalamualaikum w.b.t pak long. Saya nak tanya tentang satu mimpi ni. Mimpi ni dah lama... masa tahun 2019. Dalam mimpi tu saya nampak satu payung di atas tanah. Sarung payung tu berwarna putih. Ada banyak serangga kecil di sekeliling payung... macam semut.. mungkin semut atau jenis lain... saya tak pasti. Ada maksud ke mimpi saya ni? Kalau ada... apakah maksudnya?


JAWAPANNYA : Waalaikumussalam. Ada maksudnya. Maksudnya di sekitar tempat tuan tinggal itu (contohnya di mukim itu) ada seorang waliyullah dan waliyullah itu sudah meninggal dunia pada tahun 2019 itu. Tuan tahu tentang kematian tersebut tetapi tuan tidak berada sama pada majlis pengkebumiannya atas sebab2 tertentu. Contohnya mungkin tuan sedang berada di luar kawasan, atau sedang menguruskan hal yang lebih penting, atau kediamannya jauh dari tempat tinggal tuan walaupun dalam satu mukim, atau mungkin tak saling kenal rapat, atau sebagainya. Wallahua’lam.


*Soalan ditanya pada Disember 2023, ditemui semula dalam himpunan nota soalan2 belum berjawab, dan baru dapat dijawab pada 17/3/24.

No comments: