Sunday, May 30, 2021

Ustaz Anti Vaksin Ke?

 

Ustaz anti vaksin ke?


Tidak. Sejak bayi lagi saya, isteri dan anak-anak ambil semua vaksin yang diberikan. Saya tidak anti vaksin, saya cuma anti sikapSEGELINTIR penerima vaksin sekarang yang berasa diri mereka KEBAL daripada Covid lalu menunjuk-nunjuk yang mereka boleh buat itu ini (yang melanggar adab-adab dan SOP) lalu menyusahkan orang-orang lain di sekitar mereka yang menjaga adab-adab dan SOP, sama ada orang-orang itu telah divaksin atau tidak. Perbuatan mereka itu boleh menyebabkan diri mereka dan orang lain dijangkiti Covid, sebagaimana yang saya sentuh dalam artikel saya BENARKAH KEBAL SETELAH DIVAKSIN di http://alexanderwathern.blogspot.com/2021/05/kebal-setelah-divaksin.html


Harap bolehlah dibezakan antara :

i) anti vaksin, dan

ii) anti sikap SEGELINTIR penerima vaksin sekarang yang berasa diri mereka KEBAL daripada Covid lalu menyusahkan orang lain.


Jauh bezanya tu.


Abu Zulfiqar al-Amsyari

29 Mei 2021

No comments: