Wednesday, May 22, 2013

Nak Sedut Fail-fail Syarah Ihya Ulumiddin?


Dialog pagi ini (19 Mei) di FB :
“Saya nak sangat dapat semua syarahan uztaz dalam blog tu (syarah kitab Ihya’ ‘Ulumiddin http://syarahihya.blogspot.com) tapi komputer saya ni cap ayam. Kalau download slow sangat. Jadi kalau tuan tidak keberatan, saya nak beli semua video dan visual yang ada dalam simpanan tuan berapa harga pon saya tak kisah ....boleh ke tuan?”

“Kalau tuan tinggal dekat dengan saya senang, boleh datang n sedut dari laptop. Semua 489 fail audio/video kitab Ihya' tu dalam 24GB. Percuma je.”

“Saya dok di Kelantan , Gua Musang”

“Jauh tu.”

“Kalau tuan tidak keberatan saya poskan pen drive untuk tuan boleh ke?”

“Boleh. Cuma pastikan cukup untuk 24GB. Kalau yang 8GB, kena 3 pendrive. Tapi, boleh ke hantar pendrive melalui pos? Saya ni tak biasa urusan-urusan pos ni. Kalau tak menyalahi undang-undnag dan memang boleh sampai, ok.”

“Boleh tuan. Allah permudahkan nanti.”

Insya-Allah akan dilaksanakan.

Kepada orang-orang dekat, sekiranya berminat, boleh mai sedut audio/video kuliah kitab Ihya’ ‘Ulumiddin dari laptop saya…..percuma (ilmu milik Allah, kita sekadar tempat laluan/perantaraan). Cuma pastikan pendrive/external harddisk anda ada ruang kosong untuk 24GB. 

Audio kuliah-kuliah lama (kitab Kifayatul Muhtaj, Kimia’ As-Sa’adah, 40 Hadis Peristiwa Akhir Zaman, dan Munyatul Musolli) belum dapat saya kumpulkan setempat, kerana berselerak di pelbagai lokasi dalam laptop. Sebahagiannya gagal ditemui pun, mungkin nak kena download semula fail-fail yang hilang tu dari internet. Maka belum boleh disedut.

Semoga bermanfaat.

Abu Zulfiqar
19 Mei 2013

No comments: