ALBI NAGAE MENULIS :
Tidak
ada yang mustahil bagi Allah. Dialah menciptakan segala sesuatu baik di langit
mahupun di bumi, apa lagi sekedar menempel, masuk di dada orang itu sangat
mudah bagi Allah. Apa pun yang Allah mahu, itu sangat mudah baginya. Tidak ada
yang tidak mungkin tapi kalau Abu Zulfiqar berpikirnya malah sebaliknya,,
sangat sempit sekali pikirannya.!
ABU ZULFIQAR MENULIS :
Tuan
Albi Nagae, sila belajar dan memahami ilmu tauhid terlebih dahulu. Sebenarnya,
banyak perkara yang mustahil bagi Allah. Antaranya :
1.
Mustahil bagi Allah untuk membuang mana-mana makhluk
keluar daripada kerajaan-Nya.
2.
Mustahil untuk Allah menciptakan satu kuasa yang lebih
kuat daripada-Nya.
3.
Mustahil bagi Allah untuk mempunyai anak.
4.
Mustahil bagi Allah untuk wujud selepas kewujudan
mana-mana makhluk terlebih dahulu, kerana Dia sedia ada sejak azali.
5.
Mustahil bagi Allah untuk lebih miskin daripada
mana-mana makhluk-Nya.
6.
Mustahil bagi Allah untuk dipengaruhi oleh ruang,
tempat, lokasi, posisi, arah, sempadan, batas, tepi dan lain-lain (kerana semua
itu makhluk, mana mungkin Allah terpengaruh/dipengaruhi oleh makhluk). Apatah
lagi untuk masuk ke dalam dada Abdul Aziz yang mengaku sebagai Pemuda Bani
Tamim dan berkata-kata di dalam dadanya.
7.
Mustahil bagi Allah untuk diperintah-perintah oleh
mana-mana makhluk.
8.
Mustahil bagi Allah untuk mematikan diriNya… dan
banyak lagi perkara yang mustahil bagi Allah.
Ajaran
yang mengatakan : “Tidak ada yang mustahil bagi Allah” ialah ajaran yang salah
di sisi agama Islam. Ajaran yang dikehendaki Islam ialah “Ada yang tidak
mustahil bagi Allah, dan ada yang mustahil bagi-Nya”.
Sudah
banyak kali saya ulangi, silakan pergi belajar ilmu tauhid terlebih dahulu. Di
sana nanti tuan akan dapat melihat dengan lebih jelas betapa tidak punya ilmu
tauhid dan betapa dustanya Si Abdul Aziz Muhammad Nasir di Lombok, Indonesia yang
mengaku sebagai Pemuda Bani Tamim, merangkap Al-Mahdi ke-2 iaitu Al-Mahdi Cucu
Nabi Ibrahim (Al-Mahdi utama menurut ajaran ini ialah Al-Mahdi Cucu Nabi
Muhammad iaitu Nasser Mohamed di Yaman), sebagaimana yang didakwanya.
Tuan
sendiri mengatakan : “Dialah menciptakan
segala sesuatu baik di langit mahupun di bumi”. Tuan fahamkah erti
kata-kata ini. Maksudnya segala sesuatu diciptakan oleh Allah SWT termasuklah
ruang, lokasi, arah, posisi, tempat, warna, gelap, terang, sempadan, batas, tepi
dan semestinya juga diri Abdul Aziz Lombok, anggota tubuhnya dan dadanya. Semua
itu diciptakan Allah daripada tiada kepada ada. Semua itu makhluk. Semua itu
baharu. Semua itu lemah
“ALLAH YANG TERAWAL dan yang
terakhir.” (Al-Hadid : 3)
Maksudnya,
sebelum semua itu wujud, Allah sudah sedia ada sejak azali tanpa dipengaruhi
oleh semua makhluk-makhluk itu. Dia bersifat qadim. Dan sebagaimana yang kita
sedia maklum juga, Zat Allah mustahil mengalami sebarang perubahan. Sekiranya
berlaku walau satu perubahan pada Zat Allah, maka dia tidak bersifat baqa’.
Oleh
itu, sebelum wujudnya seluruh makhluk termasuklah ruang, lokasi, arah, posisi,
tempat, warna, gelap, terang, sempadan, batas, tepi dan juga diri Abdul Aziz
Lombok, anggota tubuhnya dan dadanya, Zat Allah sudah sedia ada tanpa
terpengaruh atau dipengaruhi oleh semua itu. Bagaimana semua itu mampu
mempengaruhi Allah kerana semua itu belum wujud, belum diciptakan-Nya?
Kemudian,
apabila Allah SWT menciptakan makhluk termasuklah semua yang disebutkan tadi,
Zat Allah masih kekal sebagaimana ketika azali juga. Dia tidak mengalami
sebarang perubahan sampailah bila-bila pun. Mustahil bagi dirinya mengalami
perubahan sama ada sebelum wujudnya makhluk ataupun selepas diciptakan-Nya
makhluk. Jika berlaku walau sekelumit perubahan pada Zat Allah, maka dia
bukanlah Tuhan. Yang mengalami perubahan hanyalah makhluk yang bersifat baharu.
Yang mengalami perubahan hanyalah makhluk (yang dijadikan/diciptakan) bukan
Khaliq (Yang Menjadikan/yang Menciptakan).
“Segala sesuatu pasti rosak (mengalami
perubahan) melainkan WajahNya.” (Al-Qasas : 88)
Maka
apabila Abdul Aziz Lombok (iaitu kononnya Pemuda Bani Tamim dan Al-Mahdi Cucu
Nabi Ibrahim) mengaku ada sesuatu yang masuk ke dalam dirinya, menyakitkan
dirinya, berkata-kata dalam dadanya, boleh pula keluar masuk tubuhnya, sesuatu
itu mengaku sebagai Allah, Abdul Aziz meyakini memang itu Allah, menyebarkan
pengalamannya itu (yang entah betul entahkan tidak) dan mahu umat Islam
mempercayai benda yang amsuk ke dalam dadanya itu memang betul Allah, jelas
sekali dia sudah berTuhankan makhluk, bukannya berTuhankan Allah Yang Esa.
Lihat buktinya iaitu pengalaman
Abdul Aziz Lombok sendiri :
“Kemudian ibunya
(ibu Abdul Aziz Lombok) bertanya
kepadanya (kepada Abdul Aziz Lombok): “Kenapa kamu nak?Ada apa denganmu?” Dia
menjawab “ada sesuatu yang masuk dalam dadaku dengan melafazhkan: Alqiyamah,
Alqiyamah”.
Kisah Abdul Aziz lagi :
“Sesuatu yang
memasuki dirinya menjawab: “Akulah Allah Yang Maha Suci dan Agung, Tuhanmu dan
Tuhan Semesta Alam”.
Alangkah dustanya semua ini.
Mustahil
untuk berlaku sebagaimana yang di atas kepada Allah Yang Esa. Jika itu berlaku,
maksudnya Zat Allah sudah dipengaruhi oleh perubahan, ruang, lokasi, arah,
posisi, tempat, warna, gelap, terang, sempadan, batas, tepi dan juga diri Abdul
Aziz Lombok, anggota tubuhnya dan dadanya. Mana mungkin Allah
tertakluk/terpengaruh dengan semua makhluk itu.
Kaji
semula iktiqad anda, iman anda, tauhid anda apabila anda meyakini kata-kata
anda ini : “Dialah menciptakan segala
sesuatu baik di langit mahupun di bumi, apa lagi sekadar MENEMPEL, MASUK DI
DADA ORANG itu SANGAT MUDAH BAGI ALLAH.”
Mana
mungkin Allah menempel pada makhluk. Mana mungkin Allah keluar masuk tubuh
manusia. Mana mungkin Allah masuk ke dalam dada Abdul Aziz Lombok.
Tuan
Albi Nagae, silalah koreksi semula semua pegangan tuan di bawah ini :
1.
Tuan meyakini bahawa tidak ada yang mustahil bagi
Allah. Sebenarnya ada yang mustahil dan ada yang tidak mustahil bagi Allah.
2.
Tuan meyakini Allah boleh keluar masuk tubuh/dada
Abdul Aziz Lombok dan berkata-kata di dalam dadanya. Padahal perkara itu
mustahil bagi Allah.
3.
Tuan meyakini bahawa yang keluar masuk dada/tubuh
Abdul Aziz dan berkata-kata di dalamnya itu ialah Allah. Hakikatnya, yang
keluar masuk dada/tubuh Abdul Aziz Lomboki dan berkata-kata di dalamnya itu
tidak lain ialah syaitan dari bangsa jin, dan diperkuatkan pula oleh
khayalan-khayalan yang direka-reka olehnya. Tuan boleh lihat maksud Surah
An-Naas, siapakah yang berkata-kata di dalam dada manusia? Allah ataupun
syaitan?
“Aku
berlindung dengan Rabb manusia, Penguasa manusia, Ilah manusia, daripada
kejahatan pembisik penghasut yang timbul tenggelam, YANG BERKATA-KATA KE DALAM
DADA MANUSIA, dari kalangan jin dan manusia.” (Surah An-Naas)
Ambillah
pelajaran daripada semua ini wahai Tuan Albi Nagae. Kembalilah ke pangkuan Ahli
Sunnah wal Jamaah dan dalamilah ilmu tauhid.
“Dan tiadalah mengambil pelajaran melainkan orang-orang
yang MENGGUNAKAN AKAL FIKIRANNYA.”
(Al-Baqarah : 269).
Abu Zulfiqar
15 OGOS 2012
No comments:
Post a Comment