Friday, July 15, 2016

Antara Tanda-tanda Didampingi Jin

BIASANYA (bukan semestinya), antara tanda-tandanya :

1. SELALU terjumpa di dalam mimpi sama ada yang mengaku atau yang tidak mengaku (tetapi dia buatkan kita cenderung untuk mengakui dia/mereka sebagai) raja, puteri, malaikat, nabi-nabi, wali-wali, ulama-ulama, tok nenek kita yang sudah mati, pendekar-pendekar silam, atau sebagainya). Yang tu jenis yang ada kebolehan menyamar atau berubah rupa. Ada juga yang datang dalam rupa lembaga putih sahaja, rupa hantu bungkus, macam bigfoot, rupa budak-budak, rupa perempuan buruk, dan sebagainya.

2. SELALU terdengar suara atau bisikan-bisikan yang meminta kita buat begitu begini, amal itu ini, berpantang itu ini, dan sebagainya.

3. Kadang-kadang ada sesuatu yang menggerakkan perbuatan kita TANPA KEHENDAK KITA. Macam dalam kes yang disentuh hari tu, tiba-tiba kita terduduk macam puteri dan hal itu DI LUAR DARIPADA KAWALAN KITA. Maksudnya dia dah ada highway lebar untuk keluar masuk mudah-mudah. Orang lain nak masuk kena berhempas pulas menurun dulu, yang dia senang-senang je masuk. Apabila masuk, port paling popular untuk dia lepak ialah di kawasan sekitar otak dan saraf-saraf mata. Hal ini kerana saraf-saraf di otak ni yang control segala kaki tangan dan seluruh tubuh badan kita. Sebab tu kadang-kadang yang tak pandai tulis jawi boleh tulis jawi, yang tak pandai berkuntau boleh berkuntau, yang tak pandai mengubat boleh mengubat, tak pandai cakap Jowo boleh cakap Jowo, dan sebagainya.

Wallahua'lam. (Sekadar jawapan ringkas kepada satu pertanyaan dalam WhatsApp).

Abu Zulfiqar
15 Julai 2016







2 comments:

NabilPFT said...

Assalamualaikum ustaz. Boleh saya masuk dalam group ustaz untuk ikuti penulisan ustaz?

ABU ZULFIQAR AMSYARI said...

Wlksm NabilPFT. Saya tak ada group2 WhatsApp sendiri.