Saturday, March 28, 2015

Mimpi Kalimah Allah dan Istana di Langit



Sabtu 28 Mac 2015. Sejak petang semalam badan rasa tak sihat. Malamnya makin menjadi, sampailah ke hari ini. Pagi ni sepatutnya nak ke Mesyuarat PIBG di sekolah anak, lebih kurang 40 kilometer dari rumah, terpaksalah dibatalkan. Malam ni pula ada perkhemahan di sekolah, dekat dengan rumah je pun, nampak gayanya tak dapat pergi juga. Rajin nak menulis ni bukannya apa, nak berkongsi satu mimpi yang... tak tahulah apa istilah yang sesuai. Saya cerita sahajalah.

Pagi tadi, oleh kerana badan tak sihat, saya banyak berbaring lalu tertidur. Dalam tidur tu saya bermimpi melihat ke langi, langit malam yang dilindungi awan tebal dan besar, berwarna hitam dan kemerah-merahan. Lama langit berkeadaan begitu.

Kemudian tiba-tiba langit cerah dan bersih, sebersih-bersihnya hinggakan mata terpesona melihat jutaan bintang memenuhi langit, lebih daripada yang biasa kita lihat, berkerdipan memancar-mancar di seluruh pelusuk langit.

Kemudian, banyak kalimah “Ali lam lam ha” yang kemas tulisannya tertera di langit. Saya berasa takjub lalu mengambil gambar langit yang sangat indah itu menggunakan kamera telefon bimbit. Dapatlah ambil gambar dua kali lalu…

Bertukar lagi. Semua kalimah Allah tadi hilang dan digantikan dengan satu kalimah Allah yang sangat besar lagi cantik. Terasa macam betul-betul, bukan di dalam mimpi.

Seterusnya kalimah Allah tadi hilang dan digantikan dengan gambar istana yang sangat besar lagi cantik. Subhanallah…. alangkah indahnya langit dan gambaran-gambaran yang tertera padanya.

Tamatlah mimpi indah tersebut.
Wallahua’alam.

Dalam setahun dua yang lepas saya ada juga bermimpi kalimah Allah di langit ni. Sampai ke hari ini saya masih terkenang-kenang mimpi tersebut. Perkongsiannya ada saya selitkan dalam kuliah saya di sini https://www.youtube.com/watch?v=M0bxOoLn4Hg .





1 comment:

Anonymous said...

assalamu'alaikum ustaz,mimpi itu sgt baik teruskan usaha2 murni ustaz mengajar dan berdakwah hingga ke akhir hayat mudah2an istana itu bakal kediaman ustaz amin

Anda mungkin meminati:

Related Posts with Thumbnails