Thursday, March 5, 2015

Mimpi Bertemu TG Nik Aziz


Dalam 2-3 hari ni memang tak terfikir pun tentang TG Nik Aziz, entah macam mana tiba-tiba masuk ke dalam mimpi. Mungkin mainan tidur je kot.

Malam semalam (pagi 4 Mac 2015) saya bermimpi menghadiri satu majlis makan malam di luar bangunan. Ketika itulah entah dari mana tiba-tiba muncul TG Nik Aziz berjubah dan berserban putih. Terus semua orang yang berada di meja itu dan sekitarnya bangun menyambutnya. Nampaknya semua orang di situ sangat menghormatinya termasuklah yang bukan beragama Islam dan yang bukan Melayu (semuanya saya tak kenal, tak pernah tengok). Saya pun sempat juga berbual bersama-sama beliau buat beberapa ketika, tapi tak ingat dah apa yang dibualkan.

Kemudian TG Nik Aziz dibawa ke sebuah dewan yang tak berapa besar. Di dalam dewan itu ramai orang pelbagai bangsa. Saya masuk kemudian, ramai orang, dan saya jangkakan hanya dapat melihat Datuk Nik Aziz dari jauh sajalah. Saya pun memang tak tahu apa isi kandungan majlis tu, apa programnya, di mana… jadi saya pakai main masuk je lah untuk melihat-lihat.

Saya masuk-masuk sahaja, tengok-tengok saya sedang berada di sebelah kanan beliau, sama-sama berdiri di bahagian depan dewan, menghadap orang ramai. Ada 7-8 orang lagi di sebelah kiri kami dan 1-2 orang di sebelah kanan kami. Saya pun minta kebenaran hendak bergambar dengannya, beliau setuju. Kami pun berdiri rapat bersebelahan. Sedang dok bergambar-gambar di depan beberapa kamera tu…… mimpi pun tamat. Habis cerita :)

Abu Zulfiqar
5 Mac 2015

No comments:

Anda mungkin meminati:

Related Posts with Thumbnails