Wednesday, June 15, 2011

Pontian - Klang - Shah Alam - Kajang - Seremban

Dari Pekan Nanas, menyinggah di Ayer Itam. Ayer Itam ni terkenal sebagai tempat membeli-belah. Ramai orang. Dari segi kehadiran, memang pasar biasanya mengalahkan masjid dan surau.... pada zaman ini : )


Beginilah suasana di lorong utamanya. Jom kita 'window shopping' : )

Banyaknya pilihan! Rambang mata dibuatnya. Ada barang-barang tertentu yang memang murah berbanding di tempat lain.


Melihat-lihat di sebuah kedai ikan tepi Wet Land di Shah Alam (tepi tasik berhampiran Masjid Shah Alam. Banyak betul ikan dan cantik-cantik. Kura-kura dan hamster pun ada. Ikan kelisa banyak, memukau mata.

Badan ikan-ikan kecil ini seperti ada lampu. memang cantik. Rasa nak duduk lama lagi melihat-lihat makhluk ciptaan Allah kat sini, tapi hari dah petang. Bawa anak-anak bermain di taman, lepas tu solat Maghrib di Masjid Shah Alam yang gah itu. Ada poster kuliah Syeikh Nuruddin di dinding-dinding masjid.


Ikan naga ke apa entah ni. Punyalah besar. Lebih panjang daripada ana nih.

Menikmati Char Koey Tiau di Kedai Bob, Klang dengan keluarga abang ipar. Boleh tahan rasanya.

Makan tengah hari di restoran masakan ala Melaka, pekan Kajang.

Makan malam di Restoran Lazeez, Arabian style. Ada gambar Kaabah yang besar. Ada juga gambar-gambar orang-orang soleh dan ustaz-ustaz dalam 'frame' tergantung di dinding, terutamanya mereka yang pernah ke sini.

Makanan di sini meeemang sedap. Nasinya lembut terurai. Makan nasi sahaja pun sudah cukup enak. Dimakan banyak pun perut tak berasa sengkak. Daging kambing dan ayamnya... mmm nyam nyam : )

Minuman orang Arab, diimport dari sana katanya.

Menjamu selera di Seremban Parade. Budak ni... abi punya 'sizzling mee' dikebasnya.

Selepas menjamu selera, bermotor dan berkereta pula : ) Untuk anak-anak je. Kalau abi n umminya naik, mampoih digelak dek orang : )


Bermain dengan kambing-kambing yang jinak di Ampangan, Seremban. Jinak sampai masuk ke dalam rumah ni. "Embekkkk... ekau mengato den ye?"

No comments: