Wednesday, May 6, 2020

Pencerahan Ringkas (12)


Soalan : Tuan tak bosan ke duduk terkurung di rumah masa PKP ni?

Jawapan : Alhamdulillah. Syukur. Tak bosan. Saya sentiasa ada aktiviti. Selalu berasa tidak cukup masa walaupun duduk di rumah.

Soalan : Tuan buat apa?

Jawapan : Saya beribadah, buat program2 agama untuk ahli keluarga, buat dakwah di internet, baca kitab2/buku2, tonton kuliah2 agama, buat nota2, kemas rumah, uruskan tanaman sayur/herba/bunga, memasak, …..macam2lah.

Soalan : Tak jemu ke ulang2 hal yang sama je setiap hari?

Jawapan : Pada hari2 biasa (sebelum musim PKP), sekiranya saya tidak turun ke lapangan untuk urusan2 agama atau peribadi, memang sebegitulah aktiviti seharian saya di rumah. Saya sudah terbiasa dan memang suka. Turun ke lapangan pun saya suka juga.

No comments: