Thursday, November 10, 2011

Penyokong Elton John Menyanggah



PENDAHULUAN

Dalam fail ke-113 kuliah Syarah Ihya’ ‘Ulumiddin di Youtube, saya ada menyentuh sedikit tentang isu konsert Elton John, gay dan Seksualiti Merdeka. Seorang yang menggunakan nama “kumars25” memberikan komen bantahan sebagaimana berikut :


KOMEN kumars25 di YOUTUBE :

Nampak sangat pemikiran kolot. Sejak bila orang gay je yang dengar lagu Elton John, pakai la otak sikit. Tuhan bagi otak tu untuk pikir, bukan ikut je ape yang orang lain cakap. Jadi kalau dengar lagu Elton John semua jadi gay la? Asal bengap sangat? Islam tu progressive, orang camni je kuno.

kumars25


JAWAPAN SAYA KEPADANYA :

1. Tidak ada sebarang kenyataan dikeluarkan di sini (*dalam kuliah saya ini) yang mengatakan : "orang gay SAHAJA yang dengar lagu Elton John."

2. Tidak ada juga kenyataan di sini yang mengatakan : "kalau dengar lagu-lagu EJ akan jadi gay".

3. Islam itu Islam, ia tidak perlu kepada apa-apa penambahan di hujungnya termasuklah perkataan "progressive". BIASANYA orang yang hendak lari daripada ajaran Islam sebenar yang suka-suka buat penambahan itu ini di belakangnya.

4. Ketika menulis komen, tidak kira apa agama anda, sila tunjukkan adab-adab yang baik. Diharap tidak lagi menggunakan perkataan-perkataan yang tidak mendorong kepada diskusi sihat seperti "kolot", "pakai la otak sikit”, "bengap", "kuno" dan sebagainya.

Terima kasih

Artikel yang sesuai untuk bacaan - Merelakan Kehadiran dan Konsert Elton John?

http://alexanderwathern.blogspot.com­/2011/11/merelakan-kehadiran-d­an-konsert-elton.html . Selamat membaca dengan hati yang jernih.


Abu Zulfiqar

10 November 2011

No comments: