Monday, June 8, 2009

Sedikit Tentang Protokol Zionis

Bilakah protokol-protokol ini diwujudkan? Tidak ada maklumat yang jelas. Namun ia nampak berkaitan dengan Muktamar Bale 1897 di Switzerland. Dalam muktamar tersebut, para pemuka Yahudi membincangkan cara-cara untuk menzalimi umat-umat selain Yahudi. Protokol-protokol ini disimpan secara rahsia.

Suatu hari, berlaku pertemuan rahsia antara seorang wanita Kristian dari Peranchis dengan seorang pemimpin besar Zionis di Paris. Secara tidak sengaja wanita itu telah melihat sebahagian daripada isi kandungan protokol lalu dicurinya sebahagian. Kejadian ini berlaku pada tahun 1901.

Wanita Peranchis ini khuatir akan keselamatan dirinya lalu menyerahkannya kepada seorang Ketua Perisik Rusia. Perisik ini pula menyerahkannya kepada Professor Sergay Niloss. Setahun kemudian si professor menyiarkan isi protokol itu dalam bahasa Rusia.

Sebaik-baik sahaja ia disiarkan, serta-merta penganjur Muktamar Bale iaitu Teodor Herzl mengisytiharkan kehilangannya. Penyebaran bahan-bahan itu boleh mendatangkan bahaya kepada kaum Yahudi.

Orang-orang Yahudi marah dengan kejadian ini tetapi menafikan kaitan mereka dengan dokumen-dokumen itu. Menurut mereka, ada pihak yang sengaja memfitnah kaum Yahudi. Malangnya usaha mereka tidak berhasil kerana apa yang sedang berlaku di dunia memang sepadan dengan isi kandungannnya. Mustahil semua itu satu kebetulan saja.

Setiap kali buku tentang protokol ini diterbitkan, dengan begitu pantas pula ia hilang dari pasaran. Dipercayai kaum Yahudi mengumpulkan buku-buku ini secara rahsia lalu menghilangkannya dari pasaran. Ia pernah diterbitkan pada tahun 1905, 1911 dan 1917 tetapi hilang dari pasaran dengan cara yang ajaib.

Protokol-protokol yang sampai ke tangan kita berjumlah 24 protokol. Secara keseluruhannya ia bermatlamatkan penguasaan bangsa Yahudi ke atas seluruh dunia.

Antara isi terpenting Protokol 1:

Sebaik-baik cara untu menguasai dunia ialah dengan merampas kekuasaan dan ancaman, bukan dengan perundingan ilmiah.

Isi penting Protokol 2:

Sebenarnya kejayaan Darwin, Marx dan Nietche sudah lama kira merancangnya...

Media akhbar adalah satu-satunya kekuatan besar yang membolehkan kita menguasai manusia.

Kini persuratkhabaran telah berada dalam tangan kita, dan melaluinya kita telah mendapat pengaruh, emas bertimbun tanpa kita memperlihatkan (muslihat ini) kepada umum.

Isi penting Protokol 8:

...menganjurkan agar jawatan-jawatan terpenting diserahkan kepada orang-orang yang mempunyai rekod yang tidak baik serta rosak akhlaknya...

(macam biasa kulihat di sekelilingku pula Very Happy )

Kita akan memilih presiden (pemimpin-pemimpin negara) antara orang yang bijak pandai, yang kita bentuk (asuh) ataupun dari konco-konco kita.

Isi penting Protokol 12:

Kita akan cuba melalaikan orang ramai dengan pelbagai corak hiburan dan permainan-permainan (sukan terutamanya) bagi memenuhi masa lapang mereka...

...kita akan menjemput orang ramai spaya menyertai pelbagai perlumbaan (pertandingan) dalam segala lapangan seperti kesenian, sukan dan sebagainya.

Isi penting Protokol 16:

Kita akan menguba semua universiti lalu membangunkannya semula mengikut rancangan-rancangan kita yang khusus...

Isi penting Protokol 17:

Kita akan cuba mencacatkan kehormatan ahli-ahli agama kaum asing (selain Yahudi) supaya kita berjaya menimpakan keburukan ke atas perutusannya, dan masanya tidak lama lagi, hanya beberapa tahun sahaja agama Kristian akan merosot ke peringkat yang paling rendah....

...dan Raja Israel akan menjadi "Pope" kepada dunia.

Isi penting Protokol 19:

... semua pemberontakan (penentangan) terhadap kita hendaklah diumpamakan seperti gonggongan anjing terhadap gajah. ...hendalah gajah (Yahudi) menunjukkan kekuasaannya dengan satu cara yang boleh membinasakan supaya anjing-anjing itu berhenti daripada menggonggong...


Abu Zulfiqar "Alexanderwathern"

1 comment:

ABU ZULFIQAR AMSYARI said...

Sambungan...

Kepercayaan tentang Protokol ini ada 3 lapis.

LAPIS 1: Ia memang dihasilkan oleh tangan-tangan Yahudi.

LAPIS 2: Ia dihasilkan oleh pihak-pihak tertentu di Rusia untuk kenakan kaum Yahudi.

LAPIS 3: Ia dihasilkan oleh tangan-tangan Yahudi yang memang mahukan protokol ini disangkakan umum sebagai "satu usaha pihak di Rusia untuk kenakan kaum Yahudi".

Lain orang lain penilaiannya. Terpulang anda untuk memilih yang mana satu. Dan... mungkin juga ada yang keempat!

Wallahualam.