Sunday, November 8, 2015

Aktifkan Sayap Kerohanianmu



Semua manusia dianugerahi “sayap kerohanian” untuk “terbang ke langit tinggi”. Ada beberapa golongan manusia dalam hal ini :

i)                    Golongan yang selama ini tidak pernah tahu pun mereka ada sayap kerohanian dan boleh terbang ke langit tinggi. Jika kita berada dalam golongan ini, kita mestilah dengan segera berusaha mencari.

ii)                   Golongan yang dapat tahu, tapi tidak berminat untuk tahu cara-cara menggunakan sayap kerohanian itu. Golongan ini sebenarnya tidak menyedari betapa besar kerugian yang mereka alami. Jika mereka mengetahuinya, pasti mereka akan berusaha keras untuk mencari.

iii)                 Golongan yang tahu dan hendak menggunakannya dan mahu ke langit tinggi, tetapi tidak tahu cara-caranya. Golongan ini hendaklah berusaha mencari ilmu tentangnya, guru, atau apa sahaja yang berkaitan yang dapat membantu penerbangannya dengan betul.

iv)                 Golongan yang tahu lalu menggunakannya, tetapi tersesat ke alam lain. Golongan ini tersalah fikir, tersalah guru, tersalah ilmu atau tewas dengan nafsu. Kena segera berpatah balik walau seberat mana rasa hendak meninggalkan apa-apa yang diperolehi selama ini.

v)                  Golongan yang tahu dan betul cara gunanya. Golongan ini dapat pergi ke alam langit tinggi dan menikmati keindahan-keindahan dan kelazatan-kelazatan yang ada, mengikut rezeki masing-masing.

Wallahua’alam.

No comments:

Anda mungkin meminati:

Related Posts with Thumbnails