Thursday, March 28, 2013

Bukan Sekular dan Nasrani Sahaja...



Ketika tulisan saya menyentuh 6 Virus Dalaman [Syiah, Salafi Wahhabi, SIPLISISME (Sekularisme, Pluralisme, Liberalisme), ajaran-ajaran sesat, Ahmadiyyah Qadiyani, dan Anti-Hadith], seornag hamba Allah memberikan komen.

HAMBA ALLAH MENULIS :
Salafi adalah sebahagian umat Islam, kenapa mesti bertempur sesama Muslim sedangkan golongan sekular dan Nasrani sedang membajak (menyerang dan berusaha menjajah) Indonesia...Mengapa tak habis-habis berselisih tajam dalam masalah khilaf?

PENJELASAN SAYA :
Itulah, isu khilaf dah ratusan tahun didebat, hasilnya... tetap khilaf. Kalau masih didebat juga hari ini, lagi ratusan tahun pun keputusannya... tetap khilaf. Sangat membuang masa dan menguntungkan musuh-musuh Islam. Memang itu yang dimahukan oleh musuh-musuh Islam pun. Kaum yang bijak, tak sibuk-sibuk dah isu khilaf ni.

Penyelesaiannya sangat mudah, sebelum kita menuruh orang yang meronta menangis berhenti meronta menangis, kita mesti suruh orang yang memukul berhenti memukul terlebih dahulu. Jadi, puak Salafi Wahhabi mestilah berhenti terus daripada menyebarkan isu-isu khilaf kepada masyarakat, maka kaum ASWJ Arus Perdana juga akan turut berhenti pertahan diri/menyerang kembali. Selesai masalah.

Kita tidak menolak dan menentang Sekular dan Nasrani sahaja, tapi kesemua 6 Virus Dalaman (termasuk Salafi Wahhabi) dan semua Virus Luaran (termasuk Nasrani).

Sebenarnya umat Islam boleh maju, boleh aman, boleh masuk syurga dan lain-lainl walaupun tanpa kewujudan fahaman Salafi Wahhabi. Mewujud dan mengekalwujudkan sesuatu yang tiada manfaat adalah perbuatan sia-sia. Oleh itu, sangat moleklah jika kesemua 6 Virus Dalaman itu dihapuskan. Wallahua’lam.

No comments: