Thursday, September 17, 2009

Selamat Hari Lebaran 1430 Hijrah


Takbir raya di Masjidil Haram


Suara Takbir

Dengar beduk berbunyi
Sayup bergema di subuh sunyi
Memanggil kepada muslimin
Segera berbakti kepada Illahi

Suara azan menyahut
Terdengar sayup memecah sunyi
Memohon restu dengan bakti
Kepada Illahi Tuhan Maha Suci

( korus )
Terdengar suara takbir
Memuji nama Illahi
Rasa dalam kalbu
Tenteram dan aman selalu

Kini tiba masanya
Hati gembira di Hari Raya
Bertemu sanak dan saudara
Bermaaf-maafan dengan keikhlasan

3 comments:

abdullah said...

salaam,

eid mubarak saudara,
saya ada jumpa artikel zikir harian di web tuan yang lama.di situ saudara alexender ada amalkan bacaan asas 10 kedua.di laman web darussyifa hanya ada versi audio sahaja.saya ingin bertanya mana tahu saudara ada asas 10 kedua tersebut dalam teks.kalau ada,dan x menjadi keberatan,boleh tak saudara bubuh di blog saudara.insyaAllah,tentu ramai yg akan ambil peluang download nanti.
sekian,tq.

ABU ZULFIQAR AMSYARI said...

Wlksm,

Sekarang saya hanya amalkan 10 Bacaan Asas Pertama, zikir persediaan Naqsyabandiah dan al-Ma'thurat. 10 Bacaan Asas kedua sudah tak diamalkan kerana ia lebih kepada rawatan penyakit sedangkan saya sudah tidak berminat untuk menjadi seorang tabib.

Bacaan 10 pertama pula lebih kepada menghadapi gangguan jin dan syaitan. Buat masa ini saya memang minat berurusan dengan jin-jin yang mengganggu orang ramai. : )

Insyaallah saya akan cari buku Dr Haron Din ke-2, saya ambil gambar dan muat naik di sini Bacaan 10 kedua itu.

ABU ZULFIQAR AMSYARI said...

Salam Tuan Abdullah,

Agak malang... saya usaha mencari buku jilid 2 Darussyifa' tapi sehingga kini belum ketemu. Bahkan jilid 1 pun entah ke mana.

Mohon maaf kerana tidak dapat membantu (buat masa ini).

Wassalam.