Friday, April 2, 2010

Mengaku Jahat Pun Orang Suka

Seorang artis terkenal di Barat mengakui dirinya seorang gay. Apakah sokongan para peminatnya akan meluntur? Rasanya tidak. Budaya dunia Barat berbeza dengan budaya dunia sebelah sini. Lebih tepat lagi, budaya mereka tidak sama dengan budaya Islam.


Pernah seorang ahli politik Britain disyaki sebagai seorang gay. Ketika diminta penjelasan, dia menafikannya. Selepas itu keluarlah pelbagai pendedahan yang membuktikan hal tersebut. Dengan itu, karier politiknya terus terkubur. Bukan kerana dia gay, tetapi kerana menipu (tidak mengakui hal sebenar).


Seorang lagi ahli politik Britain berjaya dihidu umum sebagai seorang gay. Ketika diminta penjelasan, dia mengakuinya secara jujur. Karier politiknya terus berkembang. Bukan kerana masyarakat menyokong aktiviti gaynya, tetapi kerana dia berterus-terang. Begitulah nilai yang ada pada masyarakat itu.


Di negara kita, ada ahli politik bukan Islam terbukti melakukan maksiat. Dengan “gentleman”nya dia mengakui hal tersebut. Dia dianggap hero oleh sebahagian masyarakat menyebabkan kerjaya politiknya terus subur, bukannya berkubur.


Mengakui kemaksiatan sudah dianggap “cool” hari ini. Tapi mungkin bagi mereka itu bukan maksiat, tidak melibatkan moral, ataupun dianggap sebagai hak peribadi.


Aduhhh... dunia akhir zaman.


Abu Zulfiqar

2 April 2010

1 comment:

zulfeqar said...

3tahun lepas pernah ikuti kuliah tentang taubat..
antara tanda-tanda taubat diterima:
-tidak mengecohkan maksia yang dilakukan..
-mula mendekati golongan alim ulama..

dunia memang da akhir zaman.. apa yang dipandang hina oleh Allah, itu lah yang dipandang mulia oleh manusia... nauzubillah..

Anda mungkin meminati:

Related Posts with Thumbnails