Thursday, May 14, 2009

Di Zoo Taiping (bahagian 1)

Kandang ni agak luas, selesa untuk binatang-binatang ni beriadah.
Cantiknya habitat awak. Makan minum pun terjaga.
Jual mahal konon!
Hai, kenal saya? Sayalah Mr. Croc!
Berkilat engkau punya badan ye!
Ada sesiapa nak cuba berjalan di atas air?
Hujan daaa...rahmaaaat! Adik dan kakak menyorok di bawah payung.

Suasana selepas tentera Allah (hujan) turun.
Adik : Aslkmmm, nama awak siapa?
Allah... Allah........... cantiknya kolam yang dilitupi kehijauan!
Warna hijau dan air yang mengalir sangat baik untuk kesihatan mata.
Tengok parit saja pun aku dah terpesona, belum ciptaan Allah yang lain-lain.
Kakak : Diorang tengah buat apa tu Umi?
Adik : Depa berpakat nak pi Mekah naik ayam!
Ummi : Hisy, budak ni! Ummi "fire" satgi baru tau! Jangan dok mengarut!

No comments:

Anda mungkin meminati:

Related Posts with Thumbnails