Friday, April 17, 2020

Pencerahan Ringkas (7)


Soalan : (Dalam tempoh PKP ni) tuan gunting rambut kat mana?
Jawapannya : Biasanya saya gunting rambut sendiri. Jarang-jarang sangat minta orang lain tolong guntingkan. Kecuali jika sesekali saya nak sodok/mesin semua no. 1, baru pi kedai.

Soalan : Memang gunting rambut orang ke?
Jawapan : Tak. Tak pandai. Cuma gunting rambut sendiri sahaja. Anak2 pun saya hantar ke kedai.

Soalan : Ok ke rambut kalau gunting sendiri?
Jawapan : Tak le ok macam yang tukang gunting buat. Tapi, pada saya ok dah, sebab saya jenis tak kesah sangat tentang potongan rambut. Asalkan pendek je. Lagi pun saya suka pakai kopiah ke mana2. Jadi, rambut asal sikat aje lah, tak de apa2 ‘syle’. Zaman muda2 dulu, suka simpan rambut panjang tebal dan berkopiah, maka tak kesah jugalah ‘style’ rambut. Dah tua2 ni, kepala pun semakin nak botak, perut semakin buncit, uban semakin banyak, lagi le tak kesah pasal rambut. Cuma kekal suka berkopiah je.

No comments: