Thursday, February 9, 2017

Patut Le Pun

Terjumpa seorang sahabat lama (beragama Islam) zaman remaja. Zaman remaja dulu tidaklah rapat, tetapi berkawan2lah jugak. Sekarang dia bekerja berkaitan lori2 ni. Kami banyak bersembang tentang kenangan2 dulu2lah. Saya pun memang lebih suka sembang hal itu berbanding hal2 lain.

Entah macam mana dia celahmasukkan ehwal undang2 Islam. Dia punyalah menentang pelaksanaan undang2 Islam. Antara hujahnya....undang2 Islam ni zaman para sahabat pun dah dibuat, tetapi umat Islam tak aman pun. Zaman tu berbunuh-bunuhan, berebut kuasa, tak semaju mana pun kerana asyik berbalah sesama sendiri, jenayah banyak, munafik ramai dll. Jadi, jelas pelaksanannya tak berkesan. Maka tak perlulah diperjuangkan dan diheboh2kan.

2-3 hari lepas tu, baru saya dapat tahu daripada sahabat kami sezaman remaja dulu juga, rupa2nya teman saya itu kerjanya berkaitan lori2 pembekal arak ni. Dah berbelas tahun kerja, gaji cantik.

Patut le pun......

No comments:

Anda mungkin meminati:

Related Posts with Thumbnails