Friday, September 17, 2010

Mintak Mahap le Tuan-tuan...


Raya kali ini terasa macam tak cukup waktu pula, tidak seperti tahun-tahun sebelumnya. Kesibukan semakin bertambah, ruang semakin mengecil. Biasanya saya akan hantar SMS ucapan kepada hampir semua nombor yang ada dalam telefon bimbit. Bermula dari huruf A sampailah ke huruf Z. Tapi kali ini hanya sempat habis huruf A dan seorang dua nama yang bermula dengan huruf B. Lepas itu saya tidak dapat melapangkan masa untuk menghantar ucapan.

Begitu juga dengan membalas SMS. Bermula tengah malam raya sehinggalah hari-hari seterusnya, semua SMS yang masuk tidak dapat saya jawab. Biasanya saya akan jawab setiap SMS. Kad ucapan di Facebook pula hanya boleh tag 50 nama. Kalau boleh memang hendak tag semua kenalan.

Oleh itu... kepada mana-mana adik-beradik, saudara-mara, sahabat handai, anak buah dan kenalan yang tidak sempat saya kirimkan SMS ucapan raya, ataupun membalas SMS mereka, ataupun yang tak dapat saya tag... saya ucapkan:

“Taqabbalallahu minna wa minkum. Selamat Hari Raya Aidil Fitri 1431 Hijrah. Mohon maaf zahir dan batin.”

Ceria-ceria selalu : )


Abu Zulfiqar

17 September 2010

8 Syawal 1431 Hijrah


ps; Rasa-rasanya raya-raya akan datang pun camni le jugak jadinya. Makin tua makin sibuk : )

No comments: