Friday, December 28, 2012

Bukan Syiah V63 dan Wahhabi V64 Sahaja


RINGKAS CAKAP, saya tidak menolak Syiah V63 dan Salafi Wahhabi V64... SAHAJA... tetapi juga menolak Siplisme (Sekularisme, Pluralisme, Liberalisme), Qadiyani, Anti-hadith dan ajaran-ajaran sesat. 6 Virus Dalaman ini sudah lama saya tolak, khususnya apa yang salah dan apa yang melemahkan (agama & umat Islam) yng terdapat pada 6 Beradik itu. Yang benar dan yang baik padanya tak pernah saya tolak.

Jadi... tak perlulah gesa saya menentang kumpulan yang ada virus wahhabi V64 tapi dalam masa yang sama ajak saya sokong kumpulan bervirus sekular. Jangan gesa saya menolak kumpulan bervirus syiah V63 tapi dalam masa yang sama lorongkan saya menaikkan kumpulan bervirus wahhabi V64. Jangan gesa saya menjatuhkan kumpulan bervirus sekular, tapi dalam masa yang sama usaha itu menaikkan tokoh-tokoh bervirus plural.

Insya-Allah agama dan umat Islam lebih sejahtera tanpa 6 Virus Dalaman ini, dan memudahkan kita untuk menangani musuh-musuh dari luar pula. Kita asyik salahkan musuh luaran apabila agama dan umat Islam terpukul, padahal salah kita sendiri yang menyebabkan umat Islam lemah hingga begitu mudah dilenyek oleh musuh luaran, kerana kita ada saham dalam menyemarakkan Virus 6 Beradik tadi.

Cuba bayangkan sebentar... betapa harmoni dan teguhnya kesatuan umat Islam sekiranya tidak ada 6 Virus Dalaman ini....... Indahnya zaman tanpa permusuhan dan pecah belah itu...

Memang Israel melakukan jenayah ke atas Palestin (dan lain-lain tempat di seluruh dunia, bukan Israel sahaja), tapi jenayah itu kita kongsi bersama jika kita mendokong mana-mana 6 Virus Dalaman. Sebelum marahkan Zionis, marahkan diri sendiri terlebih dahulu. Tangan mereka dan tangan kita sama-sama berlumuran darah rakyat Palestin.

Terhapusnya 6 Virus Dalaman yang membawa perpecahan dan kemuduran umat, akan terbebasnya Palestin, Xinjiang, Chechnya, Afghanistan, Iraq dan lain-lain. Insya-Allah.

Saya memang tak selesa dngan perlakuan sebahagian orang yng gesa saya bersama-sama mereka menentang kumpulan-kumpulan yng ada salah satu virus dalaman, tapi dalam masa yang sama dia sendiri berjuang untuk kumpulan yang ada salah satu virus dalaman juga.

Lagi satu.... kerosakan dan kecederaan aqidah bukan berlaku kerana hal ehwal tauhid sahaja, tapi juga dalam hal ehwal fiqh dan tasawuf.

Inilah salah satu daripada perjuangan tajdid yang sebenar.

ps : Ini bukan marah ni tuan-tuan... tapi rasa ketidakselesaan yang melebihi had dengan dakwah dan dakyah dua tiga orang hamba Allah yang dok desak-desak saya. Kawan-kawan jangan terasa hati, mereka yng dimaksudkan ni bukan kawan-kawan yng selalu berhubung dengan saya di FB, tapi orang yng saya tak berkawan pun hakikatnya, sekadar rakan FB je.

(*Nak tahu lebih lanjut, boleh ikuti kuliah-kuliah kitab Ihya' 'Ulumiddin. Bnyak idea-idea dan saranan-saranan dakwah tajdid yang sepatutnya berlaku saya sulam di dalamnya) Wallahua'lam.


Abu Zulfiqar
20 Disember 2012


1 comment:

Anonymous said...

ada 71 virus dlm Islam.. takut2 kita jufa dah terkena..